6 Ekim 2007 Cumartesi

Proje konusu ve program

Düşün düşün işin içinden çıkamayacağımı sandım bir an. Bir sürü alternatif geldi başta. Sinema, tiyatro, kütüphane...ama neresinden tutsam gelmedi gerisi. (Kaldı ki grup arkadaşlarımın çalışmaları da bu konular üzerineydi.) Ama illaki üretimsel birşeyler yapılsın istiyordum tasarımımda.

Geçenlerde okulun endüstri ürünleri tasarımı maket atölyesini görmüştüm. Testereler, mengeneler, çekiç, pense... vs. acayip kıskandırdı beni. Atölyeyi kullanmamız da yasakmış duyduğum kadarıyla :( Benim gibi modelleme yapmayı çok istemiş ama yeterli ekipman ve malzeme bulamayan ya da işe nereden nasıl başlayacağını bilemeyenlar için böyle bir maket atölyesi olsa cihangirde nasıl olur diye düşündüm. Evet bir maket atölyesi yapacaltım ama bu fikri çok bileşenli kent yapısı haline getirmek için birşeyler daha katmak gerekiyordu.

O noktada aklıma trenler geldi. Bir trensever olan Gökçen Kılıç sayesinde bu dünya, yakından takip ettiğin bir dünya olmuştu. Onun sayesinde Türkiye'de demiryollarının bir kültür olduğunu, demiryolu çalışanlarının bir aile haline geldiğini anlamıştım. Böylesi bir kültürü maket atölyesi fikrimle birleştirince ortaya mutlaka çok bileşenli bir yapı tasarımı çıkacağı aşikardı. Ben başta maket atölyesinin yanına bir demiryolu müzesi koymayı düşünmüştüm ama trenseverlerin beklentisi olan o, tarihi demiryolu araçlarına kadar barındırabilecek müzeyi Cihangir'deki bu ufacık alanda yapmak zor ve tren garlarının bu kadar uzağına yapmak da anlamsız olacaktı. Müze konusunda yapılacak en güzel şey var olan müzeleri daha kapsamlı hale getirmek olacaktır. (örneğn sirkeci garındaki müze iyi ama eksiktir). Bu yüzden müze fikrini demiryolu arşivine doğru evrilttim. Öyle bir arşiv ki eski maketler, oyuncaklar olsun; içinden tren geçen film, belgeseller izlenebilsin; resim, fotoğraf, afişler olsun; bu merkezin müdavimlarinin katkılarıyla arşiv genişleyebilsin.

Bir de trenseverlerin oynamaya bayıldığı tren simülatörleri var. Şimdi gitsek bunu oynayacağımız bir oyun salonu bulamayız. Merzekde bir de böyle bir oyun odası hiç fena olmaz. Tabi bir de demiryolu serüvencilerinin sıcak sohbetler gerçekleştirebileceği, her projenin olmazsa olmazı diyebileceğimiz :) bir cafe

afişte kullandığım fotoğrafların bir kısmı Gökçen Kılıç'ın sitesi http://www.students.itu.edu.tr/~kilicg/index.htm 'den, bir kısmı tren maketleri meraklısı DeryaFerendeci'nin sitesi http://www.ferendeci.com/trenler/ 'den, özelikle simülatör görselleri http://www.demiryolportali.com/ web adresinden.

demiryolu ile ilgili tavsiye edebileceğim bir başka site de, özellikle mimarlık öğrencilerini de ilgilendirecek konuları gündeme getiren http://kentvedemiryolu.com/

1 yorum:

  1. "demiryolu ile ilgili tavsiye edebileceğim bir başka site de, özellikle mimarlık öğrencilerini de ilgilendirecek konuları gündeme getiren"böyle birizlenim bıraktık ise bundan mutluluk duyarız. Tasarım çalışmanızda başarılar dileriz.

    YanıtlaSil